روز جهانی بهداشت دست سال ۹۸

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۹ کد : ۵۴۱۴ خبر صفحه اول روابط عمومی اخبار
تعداد بازدید:۳۰۹۸
روز جهانی بهداشت دست با شعار "مراقبت پاک برای همه در دستان شماست" در روز ۱۵ اردیبهشت مصادف با این روز در مرکز برگزار گردید.
روز جهانی بهداشت دست سال ۹۸

SAVE LIVES: Clean Your Hands 5 May 2019

Clean care for all – it's in your hands

درخواست سازمان جهانی بهداشت این است که  همگان در جنبش دستیابی به پوشش بهداشت جهانی (UHC) شرکت نمایند. ، یعنی دستیابی به سلامت و رفاه بهتر برای همه افراد در تمام سنین بوسیله فراهم شدن  امکانات مالی ، دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی ضروری  با کیفیت و ایمن ، داروهای ضروری مقرون به صرفه ، واکسن برای همه  فلذا  پیشگیری و کنترل عفونت، از جمله بهداشت دست،  دستیابی به UHC حیاتی است زیرا یک رویکرد عملی و مبتنی بر شواهد موثر  بر کیفیت مراقبت و ایمنی بیمار در تمامی سطوح سیستم بهداشتی میباشد.

امسال نیز برای چندمین سال متوالی کمپین بهداشت دست در روز 15 اردیبهشت مصادف با روز جهانی بهداشت دست در مرکز برگزار گردید . و تیم کنترل عفونت بر آن شد که علاوه بر یاداورها و محلولهای ضد عفونی دست چکیده ای از مقالات معتبر علمی در رابطه با تاثیر رعایت بهداشت دست و کاهش میزان بروز عفونتهای بیمارستانی را به نمایش بگذارد همچنین به علت روند رو به رشد استفاده از پوششهای ناخن( کاشت، لاک ، ژل ) از جنس آکرلیک ،  مقاله ای در این زمینه تهیه و میزان آلودگی ناخنهای طبیعی با ناخنهای فوق الذکربه تصویر کشیده شد و نمودار مربوطه به کلیه بخشها توزیع گردید.

جهت مشاهده عکسها به آلبوم تصاویر مراجعه نمایید.