FIRST TOPIC HIS BUNDLE PACING

برگزاری سمپوزیوم HIS BUNDLE PACING

۰۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۷ کد : ۵۶۵۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۵۴
برگزاری سمپوزیوم HIS BUNDLE PACING

در تاریخ 4 مهرماه سال 98 سمپوزیوم یک روزه HIS BUNDLE PACING با حضور اساتید برجسته ی EPبیمارستان شهید رجایی و سرارسر کشور و همچنین سخنران مدعو کمپانی مدترونیک از طرف شرکت ایران بهداشت و با همکاری و مساعدت استاد حق جو و انجمن الکتروفیزیولوژی ایران یک روز بعد از انجام کیس های اولیه (در تاریخ 3 مهرماه 1398 در ای پی لب مرکز قلب شهید رجایی) برگزار شد.

مسایل مطرح شده در این سمپوزیوم شامل انتخاب کیس و همچنین اندیکاسیونهای انجام این پروسیژر شرح داده شد. در ادامه نحوه ی انجام پروسیجر با استفاده از تجربیات شرکت مدترونیک به صورت فیلم نمایش داده شد و در نهایت پرسش و پاسخ در مورد کلیات کیس و انجام پروسیجر به عمل آمد و نقاط ضعف و قوت این روش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در انتهای سمپوزیوم در مورد Micra (Leadless Pace maker)  جدیدترین تکنولوژی موجود در پیس میکرهای بدون لید که انقلابی در نوع خود می باشد به بحث گذاشته شد.

اندیکاسیون ها و روش انجام پروسیجر با استفاده از فیلم آموزشی به طور کامل نمایش داده شد. از ویژگی های این پیس میکر کوچک بودن (حدود 2 سانتی متر) ، عمر باتری بالا (حدود 12 سال) و قابل ام آر آی بودن و همچنین وزن کم (حدود 1/5 گرم) و کمترین عوارض حین ایمپلنت و بعد از ایمپلنت می توان نام برد.

 

 

 

 

عکس و خبر: پریسا شجاعی (دبیر وب سایت مرکز تحقیقات الکتروفیزیولوژی مرکز قلب شهید رجایی)

کلید واژه ها: مدترونیک Medtronic Micra(lead less pace maker)


( ۲ )

نظر شما :