وزیر بهداشت گفت : کووید۱۹ یک بیماری مولتی ارگان است و موارد ابتلا شکل‌های مختلفی از عوارض بیماری را تجربه می‌کنند.

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۴ کد : ۵۹۸۵ خبر صفحه اول روابط عمومی اخبار اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۶۴۳
وزیر بهداشت گفت : کووید۱۹ یک بیماری مولتی ارگان است و موارد ابتلا شکل‌های مختلفی از عوارض بیماری را تجربه می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی مرکز ، نشست کمیته علمی کشوری سیاست‌گذاری بیماری کووید ۱۹ با حضور دکتر سعید نمکی وزیر،دکتر جان بابایی معاون درمان ،دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت،دکتر نوحی رئیس مرکز قلب و عروق شهید رجایی و با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی پزشکی کشور در روز سه شنبه مورخ سیزدهم خرداد در سالن همایش های هتل مرکز قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد.

دکتر سعید نمکی در نشست کمیته علمی کشوری سیاست‌گذاری بیماری کووید۱۹ با تشکر از اعضای هیئت علمی پزشکی کشور برای فعالیت شبانه روزی در این کمیته، گفت: ممنونم که شما عزیزان هم عضو اتاق فکر مقابله با کرونا بودید و هم سربازی برای مقابله با بیماری در خط مقدم فعالیت کردید.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: من از روزهای اول به همکارانم گفتم برای مقابله با بیماری لازم است آگاهی کاملی نسبت به بیماری داشته باشیم. باید از مناظر مختلف به بیماری نگاه کنیم و به شکل بین رشته‌ای به این بیماری بنگریم و قضاوت درباره ویروس کرونا زود است، ما نمی‌توانیم یک نسخه واحد برای تمام سطوح ویروس بنویسیم. باید پروتکل‌هایی بنویسیم که با فرهنگ و اقتصاد ما همخوانی داشته باشد.

 

 

دکتر نمکی با بیان اینکه هر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که جان خود را از دست می‌دهد، تابلوی خاص خود را دارد، ادامه داد: کووید۱۹ یک بیماری مولتی ارگان است و موارد ابتلا شکل‌های مختلفی از عوارض بیماری را تجربه می‌کنند. مثلا خانم پرستاری چند روز قبل در بندرعباس جان خود را از دست داد در حالی که علامتی به جز خستگی نداشت و تست کرونای او مثبت شد.

وزیر بهداشت، گفت: همواره گفته‌ام که حالت‌های مختلفی از گسترش بیماری را باید متصور باشیم و خود را برای شرایط ویژه‌تری آماده کنیم.

وی ادامه داد: بی‌خیال شدن مردم نسبت به بیماری کرونا یک آفت بزرگ است.

دکترنمکی خطاب به حاضران در نشست، گفت: از شما می‌خواهم ضمن اینکه مردم را از وضعیت بیماری آگاه می‌کنید، کاری نکنید که دچار هراس و وحشت بیهوده شوند.

نمکی با بیان اینکه ویروس کرونا با گرما مهار نشده و به سمت آرامش نرفته است، ادامه داد: امروزه شاهد پیک ویروس در استان‌های گرم هستیم و پیر و جوان را درگیر کرده است. از مردم می‌خواهم همان گونه که در روز سیزده بدر در خانه ماندند باید با ما همکاری کنند و به این مسئله باور داشته باشند که ویروس فعال است و از یک اقلیم به سرزمین دیگر می‌رود.

لازم به ذکر است این کمیته هر هفته برگزار می شود و اساتید و صاحبنظران تجربیات جدید خود را ارائه می دهند.

 

علاقمندان می توانند تصاویر این نشست را در لینک زیر ملاحظه فرمایند 

نشست کمیته علمی کشوری سیاست‌گذاری بیماری کووید ۱۹ وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در مرکز قلب و عروق شهید رجایی

 

خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

عکس: حامد لطفی


( ۲ )

نظر شما :