غذاهایی که می توانند قلب شما را نجات دهد

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۷ کد : ۵۹۸۷ خبر صفحه اول روابط عمومی اخبار اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۶۸۲
غذاهایی که می توانند قلب شما را نجات دهد

سبزیجات تازه : اضافه کردن سبزیجات به جای نمک و چربی یک انتخاب سالم می باشد.

لوبیای سیاه: لوبیای سیاه پر از مواد مغذی است .فولات ، آنتی اکسیدان ها و منیزیم موجود در آن میتواند به کاهش فشار خون کمک کند و فیبر موجود در آن به کنترل میزان کلسترول و قند خون کمک می کند.

 

ماهی قزل آلا : یک غذای عالی برای سلامتی قلب و سرشار از امگا 3 است. امگا 3 خطر ابتلا به اختلالات ریتم قلب را کاهش داده و باعث کاهش تری گلیسرید می شود. دو وعده ماهی سالمون یا ماهی های روغنی در هفته توصیه میشود .ماهی تن ،خال مخالی ،شاه ماهی، قزل آلا و ساردین حاوی امگا 3 می باشند.

روغن زیتون : سرشار از آنتی اکسیدان است.هنگامی که روغن زیتون جایگزین چربی اشباع مانند کره شودمیتواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند.

گردو : سه عدد گردو در روز می تواند کلسترول شما را کاهش دهد.گردو مملو از امگا 3، چربی های اشباع نشده، استرول های گیاهی و فیبر است.

بادام : دارای استرول های گیاهی و فیبر است. بادام به کاهش LDL کمک می کند. می توانید روزانه یک مشت کوچک بادام استفاده کنید.

 

 

سویا : پروتئین سویا میتواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند .یک فنجان سویا دارای 8 گرم فیبر است .برای به دست آوردن این مقدار فیبر از نان گندم کامل باید حدود 4 برش نان مصرف کنید.

سیب زمینی شیرین : این سیب زمینی ها شاخص گلیسمی پایین دارند و باعث افزایش قند خون نمی شوند. آنها همچنین حاوی فیبر، ویتامین A و لیکوپن هستند.

پرتقال (مرکبات) : دارای فیبر پکتین و ضد کلسترول هستند. آنها  همچنین دارای پتاسیم می باشند که به کنترل فشار خون کمک می کند. 2 فنجان آب پرتقال در روز باعث تقویت سلامتی رگ ها شده و فشار خون در مردان را کاهش می دهد.

جو : فیبر موجود در جو به کاهش کلسترول و قند خون کمک می کند .

جو دوسر : فیبر موجود در جو دو سر می تواند به کاهش LDL کمک کند.

دانه کتان : فیبر و اسید های چرب امگا 3 موجود در دانه کتان برای قلب مفید است.

ماست کم چرب : لبنیات می تواند به کنترل فشار خون بالا کمک کند. ماست سرشار از کلسیم و پتاسیم است. برای افزایش کلسیم و به حداقل رساندن چربی، انواع کم چرب را انتخاب کنید.

غذاهای غنی شده با استرول ها : شیر سویا، شیر بادام و آب پرتقال دارای استرول های ضد کلسترول هستند. آنها میتوانند سطح LDL را تا 10 درصد کاهش دهند.

گیلاس : گیلاس های شیرین، آب آلبالو دارای آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین هستند. اعتقاد بر این است که آنها به محافظت عروق خونی کمک می کنند .

بلوبری : دارای آنتو سیانین ها و آنتی اکسیدان های کمک کننده عروق خونی هستند. همچنین دارای فیبر و مواد مغذی دیگری می باشند که برای سلامت قلب مفید است.

 

گروه تغذیه مرکز قلب و عروق شهید رجایی


( ۱ )

نظر شما :