کتاب طب رزمی، بیهوشی و دفاع مقدس مجموعه مقالات دکتر عوض حیدرپور شهرضایی عضو هیئت علمی مرکز قلب و عروق شهید رجایی

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۶۷۸۶ خبر صفحه اول روابط عمومی اخبار اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۴۵
کتاب طب رزمی، بیهوشی و دفاع مقدس مجموعه مقالات دکتر عوض حیدرپور شهرضایی عضو هیئت علمی مرکز قلب و عروق شهید رجایی و همکارانشان نوشته و منتشر شده است.
کتاب طب رزمی، بیهوشی و دفاع مقدس مجموعه مقالات دکتر عوض حیدرپور شهرضایی عضو هیئت علمی مرکز قلب و عروق شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی ، کتاب طب رزمی، بیهوشی و دفاع مقدس مجموعه مقالات دکتر عوض حیدرپور شهرضایی عضو هیئت علمی مرکز قلب و عروق شهید رجایی و همکارانشان نوشته و منتشر شده است.

از سال ۱۳۹۶ در راستای ثبت خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس طرح پژوهشی با عنوان "خلاقیتهای بهداری رزمی با تکیه بر عملکرد "دکتر عوض حیدرپور شهرضایی در چهارچوب "ادبیات پایداری" در دانشگاه آزاد واحد کرج به تصویب رسید و به مدت ۱۸ ماه به اجرا در آمد. کتاب فوق از جمله دستاوردهای این طرح است که به شکلی خلاص هگونه به بررسی تخصصی فعالیتهای بهداری رزمی در دفاع مقدس پرداخته است.

روش پژوهشگر در اجرای طرح، ترکیبی از مطالعه کتابخانهای، استفاده از یادداشتهای روزانه، تحقیق میدانی به شیوة پرسش و ضبط خاطرات است. یادداشتها،هنگام وقوع حوادث به رشته تحریر درآمده است. ثبت دقیق تاریخها، نام اشخاص، روایت وقایع به دور از عنصر تخیل، رعایت توالی زمانی، برنامهریزیهای پزشکی و بهداشتی و درمانی از آغاز تا پایان دفاع مقدس است که به عنوان منبعی غنی درخور اعتناء است.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه، برای ثبت و ضبط خاطرات علاوه بر یادداشتهای روزانه، به پرسش و مصاحبه شفاهی که با عنصر "تداعی "و "به یادآوردن " توأم بوده، بهره برده است. منظور از خاطره، وقایع گذشتهای است که شخص در آن حضور داشته، و آثاری از آن در ذهنش مانده است.

علاقمندان می توانند این کتاب را از آدرس زیر دریافت نموده و مطالعه فرمایند:

کتاب طب رزمی، بیهوشی و دفاع مقدس مجموعه مقالات دکتر عوض حیدرپور شهرضایی و همکاران

 

خبرنگار : پیام احمدی کاشانی

عکس از : مجتبی غفوری


نظر شما :