بزرگداشت روز جهانی بهداشت دست در مرکز قلب و عروق شهید رجایی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۱ کد : ۶۹۳۸ خبر صفحه اول روابط عمومی اخبار اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۳۸
بزرگداشت روز جهانی بهداشت دست در مرکز قلب و عروق شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی ، همه ساله از سوی سازمان جهانی بهداشت روز پنجم می یا 15 اردیبهشت به نام روز جهانی بهداشت دست نامگذاری گردیده است .

امسال نیز همانند هر سال، این برنامه در مرکز برگزار گردید.

در این برنامه نمادین ، دکتر نوحی رئیس مرکز علاوه بر قدردانی از زحمات مسئولین جهت افزایش میزان کامپلیانس بهداشت دست مرکز ، نظارت شدید بر رعایت بهداشت دست جهت پیشگیری از عفونتهای بیمارستانی را توصیه نمود..

 دکتر گل پیرا نیز از مسئولین مربوطه جهت ارتقاء میزان کمپلیانس بهداشت دست تشکر نمود و تشدید نظارت بر انجام امور بالینی من جمله بهداشت دست را در برنامه سالجاری اعلام کرد .

رستمی سوپروایزر پیشگیری و کنترل عفونت مرکز با اعلام شعار امسال WHO "متحد شویم برای ایمنی ، دستهایمان را بشوئیم" ، تاثیر رعایت بهداشت دست را بر کاهش میزان بروز عفونتهای بیمارستانی را (یکی از دلایل) با آمار 10ساله ارائه نمودند . همچنین نتایج مقالات متعددی در زمینه ارتباط بروز عفونتهای بیمارستان و استفاده از لاک و ناخنهای کاشته شده را اعلام نمود که میزان مرگ و میر بخشهایNICU و جراحی قلب  را به خود اختصاص داده است.

سپس میزان کامپلیانس بهداشت دست بخشها و واحدهای مختلف که در دیماه سال گذشته مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و به سمع و نظر حاضرین رسانده شد و در نهایت جهت مسئولین بخشهایی که میزان کامپلیانس بهداشت دست بخش های آنان بالای 70% گزارش شده بود لوح تقدیر و یک جام مسی به رسم یاد بود اهدا شد.

به امید روزهای با دستان پاک، و افزایش پذیرش رعایت بهداشت دست توسط تمام همکاران

 

علاقمندان می توانند جهت مشاهده تصاویر بیشتر به صفحه کنترل عفونت مرکز در لینک زیر کلیک فرمایند:

http://infection-control.rhc.ac.ir/fa/album/521/%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B2


( ۱ )

نظر شما :