الگوهای تغذیه سالم با خطر کمتر مرگ زودرس مرتبط هستند

تعداد بازدید:۴۱۵
بر اساس یک مطالعه جدید، انواع الگوهای تغذیه سالم با کاهش خطر مرگ زودرس مرتبط هستند.
الگوهای تغذیه سالم با خطر کمتر مرگ زودرس مرتبط هستند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه هاروارد دریافتند شرکت‌کنندگانی که در پایبندی به حداقل یکی از چهار الگوی تغذیه سالم امتیاز بالایی کسب کردند، در مقایسه با افراد دارای امتیاز پایین‌تر، کمتر در طول دوره مطالعه به هر علتی جان خود را از دست دادند و احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان یا بیماری‌های تنفسی در آنها کمتر بود.

«فرانک هو»، رئیس دپارتمان تغذیه، می‌گوید: «بررسی ارتباط بین الگوهای غذایی توصیه شده و پیامدهای سلامتی درازمدت، به ویژه مرگ و میر ضروری است.»

محققان از داده‌های بهداشتی جمع‌آوری‌شده در طول ۳۶ سال از ۷۵۲۳۰ زن شرکت‌کننده در مطالعه سلامت پرستاران و ۴۴۰۸۵ مرد در مطالعه پیگیری متخصصان سلامت استفاده کردند. همه شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه فاقد بیماری قلبی عروقی یا سرطان بودند و هر چهار سال یک بار پرسشنامه‌های غذایی را تکمیل کردند.

اطلاعات آنها بر اساس هر یک از چهار شاخص الگوی غذایی (شاخص تغذیه سالم ۲۰۱۵، رژیم غذایی مدیترانه ای، شاخص رژیم غذایی سالم گیاهی و شاخص تغذیه سالم جایگزین) امتیازدهی شد.

نمره بالاتر در حداقل یکی از شاخص‌ها با خطر کمتر مرگ زودرس به هر علت و بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و بیماری‌های تنفسی مرتبط بود. نمرات بالاتر در رژیم غذایی مدیترانه ای و شاخص تغذیه سالم جایگزین با خطر کمتر مرگ ناشی از بیماری‌های عصبی مرتبط بود.

 

منبع : خبرگزاری مهر

 

لینک خبر: الگوهای تغذیه سالم با خطر کمتر مرگ زودرس مرتبط هستند


( ۱ )

نظر شما :