انستیتو قلب و عروق شهید رجایی برنامه استراتژیک خود را برای سال‌های آینده تدوین کرد

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۰ کد : ۸۰۷۸ خبر صفحه اول روابط عمومی اخبار اخبار تصویری
تعداد بازدید:۵۸۹
انستیتو قلب و عروق شهید رجایی برنامه استراتژیک خود را برای سال‌های آینده تدوین کرد
انستیتو قلب و عروق شهید رجایی برنامه استراتژیک خود را برای سال‌های آینده تدوین کرد

به گزارش روابط عمومی، در راستای ارتقای سطح عملکرد و تحقق اهداف بلندمدت، انستیتو قلب و عروق شهید رجایی با برگزاری جلسه‌ای دو روزه، برنامه استراتژیک خود را برای سال‌های آینده تدوین و تصویب کرد.

در این جلسه که با حضور دکتر نوحی رئیس، معاونان و جمعی از مدیران، مسئولان، سوپروایزرها و سرپرستاران انستیتو برگزار شد، محورهای متعددی مورد بررسی و بحث و تبادل نظر قرار گرفت. از جمله مهم‌ترین محورهای مطرح شده می‌توان به نقش عملکرد درحال تحول انستیتو WHO، جایگاه برنامه‌ریزی و مفاهیم و اجزای آن، تعیین جایگاه استراتژی‌محور در انستیتو، ماهیت استراتژی و مفهوم تفکر استراتژیک، طرح‌ریزی استراتژیک، آشنایی با سیستم جامع مدیریت استراتژیک (BSC)، بررسی بیانیه‌های ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های انستیتو، تحلیل‌گری استراتژیک و تحلیل SWOT، سطوح استراتژیک شامل استراتژی، تاکتیک و عملیات، تبیین مضامین استراتژیک انستیتو، تعریف اهداف استراتژیک، ترسیم نقشه استراتژی، شناسایی و اولویت‌بندی اقدامات استراتژیک، مرور استراتژی و عملیات و تحلیل شاخص‌های کلیدی عملکرد، و تعریف و تصویب استراتژی‌های جدید اشاره کرد.

دکتر نوحی رئیس انستیتو قلب شهید رجایی در این خصوص گفت: "تدوین استراتژی ها و برنامه های راهبردی برای آینده انستیتو بسیار مهم است. ما قصد داریم با ارتقای توانمندی های مدیریتی و تقویت تفکر استراتژیک در میان همکاران، گام های موثرتری در جهت تحقق اهداف بلندمدت خود برداریم."

وی بر اهمیت دوره های توانمندسازی مدیریت استراتژیک تأکید کرد و افزود:"برگزاری دوره های آموزشی در زمینه مدیریت استراتژیک برای مدیران و کارشناسان ارشد سازمان یکی از اولویت های ما است. این دوره ها به آنها کمک می کند تا با مفاهیم و ابزارهای برنامه ریزی استراتژیک آشنا شوند و بتوانند در فرایند تدوین و اجرای استراتژی ها نقش مؤثرتری ایفا کنند."

دکتر نوحی در پایان با اشاره به لزوم تداوم این رویکرد در سطح انستیتو، گفت: "تدوین استراتژی و برنامه ریزی راهبردی باید به یک فرهنگ در انستیتو تبدیل شود تا بتوانیم به نتایج مطلوب دست یابیم."

حاضرین در این جلسه با تبادل نظر و بررسی جوانب مختلف، در راستای ترسیم آینده‌ای روشن و تحقق اهداف راهبردی انستیتو، به ارائه پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی پرداختند.

لازم به توضیح است این جلسه به همت دکتر گل پیرا معاون توسعه مدیریت و منابع انستیتو برنامه ریزی و برگزار گردید.

 

علاقمندان می توانند تصاویر این کارگاه را در لینک زیر مشاهده فرمایند:

انستیتو قلب و عروق شهید رجایی برنامه استراتژیک خود را برای سال‌های آینده تدوین کرد

 

خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

فیلم و عکس از: مجتبی غفوری و حامد لطفی

 


( ۱ )

نظر شما :